Anarchive Part03

Assalamualaikum. Hai korang !

Rasa rindu nak duduk rumah, lepak sepanjang masa tanpa perlu bebankan kepala otak dengan assignments atau projek. Itulah satu satunya perasaan bila dah bukak semester baru. Maklumlah, dah dua bulan memalaskan diri. Semangat nak belajar tu belum ada. Tunggulah dua tiga minggu lagi. Sorry lecturers. Hee.

Sudah menjadi tradisi dalam family architecture UiTM Seri Iskandar (SI for short), bila Part01 yang baru masuk akan di handle Part03. Memandangkan Anarchive (rujuk sini) dah berusia Part03 pada sem kali ni, kami diberi tanggungjawab untuk meng'handle' Part01 yang bilangannya dua kali ganda bilangan kami. First time kot satu batch tu melebihi 100 orang. Memang nazak rasenya kalau nak jaga sorang demi sorang. 

Baru terasa betapa beratnya tanggungjawab menjaga junior. Baru terasa betapa beratnya tanggungjawab lecturers yang menjaga kami, satu department architecture. Tabik spring to lecturers dan seniors !

Pada sem kali ni jugak disamping busy dengan assignments dan projects, kami akan busy dengan archiday yang merupakan event yang akan di'handle' Part03. Sekali lagi, ini tradisi. Konsep/tajuk archiday kali ni adalah LAMA. 


LAMA yang kami takrifkan sebagai suatu jangka masa (masa lampau), orang yang LAMA (mereka yang tua, mempunyai lebih pengalaman). Bak kata pepatah, mereka yang tua makan garam dulu. LAMA jugak kami takrifkan sebagai putaran hidup, ade turun dan ade naik.

So sekarang ni busy memikirkan idea untuk buat design berkaitan LAMA, jejak kasih super super seniors, dan seniors seniors Shah Alam (SA for short). Berharap sangat archiday kali ni yang kami handle akan mendapat pujian seniors dan lecturers. Biar tersemat di hati archiday kami antara yang terbaik.

Oh tak, tak. Jangan ingat event ni terbuka buat semua ye. Just untuk student arcitecture je. Hehe. So boleh bayangkan tak betapa busynya aku untuk sem kali ni? Rase tak sabar nak habes sem.

Tapi disebalik busy busy tu, actually ade semangat jugak nak mem'busy'kan diri ni sebab kami dah dapat jaket Archisa (Architecture Student Association). Senior Part08 baru bagi jaket ni semalam setelah dua sem kami tunggu. Jaket ni bernilai bukan sekadar pada harganya tapi pada hati kami, architecture students. So korang, wish me luck, wish Anarchive all the best untuk mengharungi liku liku hidup sebagai student architecture Part03. Thanks in advanced =)

Anarchive uitm Part03
*ANARCHIVIANS with our jackets

p/s : wish us luck !

p/s : sedih tetiba bila baca this whole entry :')

Post a Comment

2 Comments

  1. pehh, baru dapaat jaket ?? sadisnyaa! ahahahhaha =)) .. btw, wisshh you luckk =))

    ReplyDelete